Ombudsdienst

Ben je ontevreden of heb je suggesties? Bespreek dit eerst met de betrokkene(n) waar de klacht is ontstaan. Kom je er toch niet uit? Dan kan je altijd terecht bij de ombudsdienst.

Wat is de ombudsdienst?

Ben je ontevreden of werden je verwachtingen niet volledig ingelost? Heb je een suggestie? Wil je een complimentje geven aan iemand? Of wil je een klacht of medisch incident melden? Heb je een vraag over jouw rechten als patiënt?

Dan bespreek je dit best eerst met de betrokken zorgverleners, waar de klacht is ontstaan. Kom je er toch niet uit? Dan kan je altijd terecht bij de ombudsdienst.

Wat is de rol van de ombudsdienst?

De ombudspersonen hebben een onafhankelijke en neutrale positie binnen het ziekenhuis. Ze werken op een bemiddelende manier: dit betekent dat zij naar beide kanten van het verhaal luisteren, geen oordeel vellen en neutraal betrokken zijn met zowel patiënt als zorgverlener. 
De ombudspersonen proberen de communicatie te herstellen en een overeenstemming te bekomen. Ook proberen zij om preventief te werken, door adviezen en proactief gesprekken aan te gaan om toekomstige klachten te voorkomen.

Hoe leg je een klacht neer?

De ombudsdienst is bereikbaar via een contactformulier, per telefoon, e-mail en per post. Er is in elke campus ook een postbus. Uiteraard kan je ook een persoonlijk gesprek aanvragen.

Contact met de ombudsdienst

Over jou

Door een anonieme melding te maken ga je akkoord dat de ombudsdienst je melding registreert en intern opvolgt. Een persoonlijke bemiddeling is dan niet mogelijk. 
Jouw naam

Over wie gaat dit?

Wie is betrokken? *
Naam

Over je melding

Wat wil je melden? *
Over welke locatie gaat het? *
Wil je hierover contact? *

Contactinformatie

ZAS Algemeen ziekenhuis

  • maandag tussen 13 en 16 uur
  • dinsdag tussen 10 en 13 uur
  • woensdag tussen 13 en 16 uur
  • donderdag tussen 10 en 13 uur
  • vrijdag tussen 10 en 13 uur
  • ZAS Augustinus (route 111)
  • ZAS Vincentius (route 4)
  • ZAS Sint-Jozef

Ombudspersonen

Katleen Stinkens
Sarah Clement
Leen Van Overloop

03 443 45 47
bemiddelingsdienst@zas.be

  • ZAS Middelheim (route 54)
  • ZAS Paola (route 54)
  • ZAS UKJA  (route 54)
  • ZAS Cadix (route 1.02)
  • ZAS Palfijn (route 2)
  • ZAS Hoge Beuken 
  • ZAS Elisabeth
  • ZAS Erasmus
  • ZAS Joostens
  • ZAS Regatta
  • ZAS Kaai 142

Ombudspersonen

Joris Van de Wouwer
Koen Costermans
Emilio Geysels

03 280 80 82
ombudsdienst@zas.be

ZAS Psychiatrisch Ziekenhuis en Verzorgingstehuis

Elke werkdag van 9 tot 17 uur

  • ZAS Psychiatrisch Ziekenhuis Stuivenberg
    (Z-blok 3de verdieping)
    Op woensdag: van 9 tot 12 uur
  • ZAS Cadix op 
    Op woensdag van 12.30 tot 13.30 uur (route 1.02)
     

Overlegplatform Geestelijke Gezondheidszorg (OOGG):
Peter De Clercq

Bij afwezigheid van Peter De Clercq kan je terecht bij Lou Hamdaoui

Peter De Clercq
0485 548 143 
peter.declercq@oogg.be

Lou Hamdaoui
0468 11 71 91
lou.hamdaoui@oogg.be
 

Nuttige links

Privacy

Huishoudelijke reglementen